©KwikFit

VanMoof e-bikes kunnen weer 'gecertificeerde service' krijgen bij KwikFit

VanMoof e-bikes kunnen weer 'gecertificeerde service' krijgen bij KwikFit

22 juli om 12:02

KwikFit en e-bikefabrikant VanMoof werken weer samen om service te leveren aan hun fietsers. Je kunt nu weer terecht bij de e-bike Service Points van KwikFit voor ‘gecertificeerde service’ voor je VanMoof e-bike. Dat stopte vorig jaar vanwege het faillissement van de e-bikefabrikant.

VanMoof-rijders kunnen online een afspraak maken bij een van KwikFits service points. De locaties bieden dan onderhoud volgens de richtlijnen van VanMoof en gebruiken ook officiële onderdelen als die vervangen moeten worden. De samenwerking stopt vorig jaar door het faillissement van de fabrikant, maar VanMoof heeft inmiddels een doorstart gemaakt.

“Deze samenwerking met KwikFit is een belangrijke stap in de goede richting”, schrijft Eliott Wertheimer, VanMoofs co-CEO, in het persbericht. “Dit geeft onze riders nog betere toegang tot service bij een geliefd merk. Het vertrouwen van KwikFit toont dat we met het nieuwe VanMoof op de juiste weg zijn.”

KwikFit heeft naast servicepunten voor auto’s ook 11 gespecialiseerde e-bike servicepunten in Nederland. Eind 2024 moeten dat er zelfs 15 zijn en het merk wil zo toewerken naar een landelijke dekkend netwerk voor elektrische fietsen. Je kunt nu onder andere terecht in Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Eindhoven.

Het oude en nieuwe VanMoof

Recent werden sommige VanMoof-eigenaren nog weggestuurd bij servicepartners, omdat er voor de oudere e-bikevarianten geen onderdelen voorradig waren. Vaak hebben deze modellen ook geen garantie meer, vanwege het faillissement. De nieuwe VanMoof S5 moet de fouten van het oudere bedrijf voorkomen en heeft een ruime voorraad onderdelen.

Klanten die vanwege het faillissement hun bestelde e-bike nooit kregen, krijgen een goedmakertje van het bedrijf: 1.000 euro korting op een nieuwe VanMoof fiets.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor ons Whatsapp-kanaal.