Netflix: ‘80 procent van de abonnees kijkt Koreaanse films en series’
K-content is razend populair op Netflix. De streamingdienst maakt bekend dat films en series uit Korea door maar liefst 80 procent van de abonnees wel eens worden gekeken.
Dat Koreaanse films en series zo populair zijn heeft ongetwijfeld te maken met het succes van de serie Squid Game, dat nog altijd een van de best bekeken Netflix-series ooit is. Op 26 december verschijnt het tweede seizoen van de hitserie. Een hitserie die afkomstig is uit Korea, net als andere bekende producties zoals Rookie Historians, Mai Neim, Crash Landing on You, Mr Sunshine, Kingdom, It’s Okay to Not be Okay, The Glory en Hellbound. Nu weet je dat je niet de enige bent die wel eens een Koreaans uitstapje maakt op Netflix.
Veel buitenlandse content op Netflix
Sowieso schijnen we veel buitenlandse series en films te bekijken. 70 procent van de content die op Netflix wordt gekeken zou ondertiteld of nagesynchroniseerd zijn. Dat percentage ligt in Nederland mogelijk nog hoger, omdat er weinig Netflix-content in het Nederlands beschikbaar is. Er is Freddy/Undercover, Dirty Lines en Ares bijvoorbeeld, maar de Nederlandse Netflix Originals zijn op twee handen te tellen. In de Verenigde Staten ligt dat heel anders: daar is slechts 13 procent van de ge-Netflixte uren in een andere taal dan Engels.
Netflix schrijft in een blog meer over internationale films en series, zo stipt het series, films en documentaires aan zoals Last Samurai Standing uit Japan, Senna uit Brazilië, El Refugio Atomixo uit Spanje en The Empress seizoen 2 uit Duitsland. Daarnaast kondigde het een seizoen Love is Blind: France aan, Physical 100: Asia en Bullet Train Explosion. Er werden geen nieuwe Nederlandse films of series aangekondigd.
Squid Game: Unleashed
Wel gaf Netflix nog iets weg van de aankomende Squid Game-game op Netflix Games. Het heet Squid Game: Unleashed en het is een multiplayer battle royale-game die op 17 december verschijnt als mobiele app. Je vindt het spel die dag onder het Games-tabblad van de Netflix-app. Bekijk de trailer.
Lees meer over Netflix, of blijf op de hoogte via de Bright Nieuwsbrief.