'Snap werkt aan betere Snapchat-brillen'
Spapchat-moederbedrijf Snap zou werken aan twee nieuwe versies van zijn camerabril Spectacles.
Het bedrijf zou de huidige Spectacles-camerabril opfrissen met nieuwe kleuren en prestatieverbeteringen. Daarnaast zou Snap aan een totaal nieuwe versie werken, met twee lenzen en meer geavanceerde cameratechnologie. Dat meldt Cheddar op basis van ingewijden. Die geavanceerde versie zou 300 dollar kosten, waar het huidige model 150 euro kost.
Die tweede versie zou al vrij vergevorderd zijn. Snap zou al in de productiefase zitten en de bril zou in het tweede of derde kwartaal van dit jaar gelanceerd kunnen worden. Daarnaast zou Snapchat gesprekken voeren met brillenmerken Luxottica en Warby Parker, om de Spectacle-technologie in hun brillen te verwerken.
Geen succes
De eerste Spectacles zijn geen unaniem succes voor Snapchat. De bril is vanaf november 2016 te koop en was in eerste instantie zeer beperkt beschikbaar. Toen was de vraag groot en werden de brillen met dikke winst doorverkocht. Toen Snapchat maanden later eindelijk aan de vraag kon voldoen, bleek de hype grotendeels voorbij. Ook was Instagram Stories juist in die maanden Snapchat voorbijgestreefd.
Eind vorig jaar bleek dat Snapchat bijna 40 miljoen dollar heeft verloren aan onverkochte Spectacles. In totaal wist Snapchat maar 150.000 van de brillen te verkopen, waardoor er nu nog honderdduizenden onverkochte exemplaren ergens in een loods staan opgeslagen.