'Giphy wil geld gaan verdienen aan gesponsorde gifs'

'Giphy wil geld gaan verdienen aan gesponsorde gifs'
31 juli 2017 om 16:00
Laatste update: 26 april 2018 om 19:14

Gifjes-zoekmachine Giphy bedenkt een verdienmodel door gesponsorde gifs tussen de resultaten te zetten.

Dat zegt een anonieme bron van TechCrunch. De populaire site Giphy begint een test van gesponsorde gifs binnen berichtendiensten. Dat betekent dat gebruikers die een bewegend plaatje willen sturen, betaalde gifs kunnen verwachten als ze ergens naar zoeken. TechCrunch geeft het voorbeeld van een Starbucks-gif die hoog in de resultaten verschijnt als iemand op 'maandag' of 'morning' zoekt.

Zoekacties rondom gifs zijn vaak niet gericht op merken, maar op bepaalde acties of emoties. De bedrijven zullen hun gesponsorde gifjes dus op termen moeten inkopen.

De bron zegt dat Giphy inmiddels op maar liefst 200 miljoen dagelijkse gebruikers kan rekenen. Dat zijn mensen die de dienst via apps of de website gebruiken. Voor adverteerders moet dat een aantrekkelijk aantal zijn, maar wanneer gesponsorde gifs hun intrede doen, is onduidelijk.

Lees ook: Hoe zoekmachine Giphy de GIF-revolutie leidt

Lees meer over:

Deel via